۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

بخشی از مصاحبه با ایوا لا رو، هنرپیشهء بهائی


توضیح سردبیر: خانم ایوا لارو بازیگر سریال تلویزیونی میامی سی. اس.آی است. این سریال شبهای دوشنبه از یکی از تلویزیون های سراسری پخش می شود و هم اکنون پرطرفدارترین برنامه تلویزیون آمریکا است.
 
بخشی از مصاحبه با ایوا لا رو، هنرپیشهء بهائی

مصاحبه‌گر: شما عضو جامعهء بهائی هستید؛ آیا بهائی دین شما است؟
ایوا: بله.  ما معتقدیم که پیامبرانِ مورد اعتقاد هر کسی اساساً برای تعلیم یک کلام الهی ظاهر شده‌اند.  ما به وحدانیت خداوند، یگانگی نوع بشر، و وحدت جهانی معتقدیم و بر این باوریم که پیامبران الهی بر حقّ هستند و این مردم هستند که دین را به صورتی جزمی در آورده‌اند و دیانت به کلّی معنای متفاوتی یافته است.  همه با هم در حال جنگند، امّا پیام الهی یک پیام واحد حقیقت است.  ما اساساً معتقدیم که علّت وجود پیامبران درنقاط مختلف جهان این است که در زمانهای قدیم وسایل ارتباطی مانند تلفن و روزنامه وجود نداشته است.  تنها راه انتشار کلام از طریق تماس بشری بوده، بنابراین خداوند انبیاء متفاوتی را در نقاط مختلف جهان مبعوث کرده تا همه بتوانند کلام الهی را بشنوند و این کلام همان حقیقت روحانی واحد است.
مصاحبه‌گر: شما در خانوادهء بهائی متولّد شدید، یا دیانتی است که خودتان تحقیق کرده به آن رسیده‌اید؟
ایوا لا رو: وقتی نوجوان بودم، مادرم به این دیانت ایمان آورد.  اگر خانوادهء شما بهائی باشند، مسلّماً شما در خانوادهء بهائی متولّد و بزرگ می شوید، امّا تا قبل از پانزده سالگی نمی‌توانید بهائی شوید.  آنها میل ندارند شما صرفاً به این دلیل که بهائی متولّد شده‌اید بهائی باشید.  آنها می‌خواهند که شما در کمال اطمینان و شخصاً در این مورد تصمیم بگیرید.  در واقع وقتی نوجوانید شما را تشویق می‌کنند که در مورد تمام ادیان و فلسفه ها تحقیق و مطالعه کنید و خودتان انتخاب کنید، نه آن که کورکورانه پیرو این دین یا هر دین دیگری باشید.
مصاحبه‌گر: با اشخاص بسیاری مصاحبه کرده‌ام و در مورد ادیان هم با آنها صحبت کرده‌ام، اعم از آن که دین بخشی از  وجههء اجتماعی آنها بوده یا به این علّت که در حین مصاحبه این موضوع پیش آمده باشد؛ و این مفهوم بیش از هر چیزی که تا به حال در مورد دین شنیده‌ام منطقی به نظر می‌رسد (باخنده).  آن را به کار گرفتن مخ می‌نامند.
ایوا لا رو: (با خنده) این گزینشی فرهیخته است.  اصلاً منطقی نیست که چون در خانواده‌ای منتسب به یک دین متولّد شده‌اید، دیگران دیانت تو را انتخاب کنند.

هیچ نظری موجود نیست: